ദര്‍ശനമാല

1. അധ്യാരോപദര്‍ശനം

 

1    ആസീദഗ്രേfസദേവേദം

    ഭുവനം സ്വപ്നവത് പുനഃ

    സസര്‍ജ സര്‍വം സങ്കല്പ-

    മാത്രേണ പരമേശ്വരഃ.

 

2    വാസനാമയമേവാദാ-

    വാസീദിദമഥ പ്രഭുഃ

    അസൃജന്മായയാ സ്വസ്യ

    മായാവീവാഖിലം ജഗത്.

 

3    പ്രാഗുത്പത്തേരിദം സ്വസ്മിന്‍

    വിലീനമഥ വൈ സ്വതഃ

    ബീജാദങ്കുരവത്സ്വസ്യ

    ശക്തിരേവാസൃജത്സ്വയം.

 

4    ശക്തിസ്തു ദ്വിവിധാ ജ്ഞേയാ

    തൈജസീ താമസീതി ച

    സഹവാസോfനയോര്‍നാസ്തി

    തേജസ്തിമിരയോരിവ.

 

5    മനോമാത്രമിദം ചിത്ര-

    മിവാഗ്രേ സര്‍വമീദൃശം;

    പ്രാപയാമാസ വൈചിത്ര്യം

    ഭഗവാംശ്ചിത്രകാരവത്.

 

6    ആസീത് പ്രകൃതിരേവേദം

    യഥാfദൗ യോഗവൈഭവഃ

    വ്യതനോദഥ യോഗീവ

    സിദ്ധിജാലം ജഗത്പതിഃ.

 

7    യദാfത്മവിദ്യാസങ്കോച-

    സ്തദാfവിദ്യാ ഭയങ്കരം

    നാമരൂപാത്മനാfത്യര്‍ത്ഥം

    വിഭാതീഹ പിശാചവത്.

 

 

8    ഭയങ്കരമിദം ശൂന്യം

    വേതാളനഗരം യഥാ

    തഥൈവ വിശ്വമഖിലം

    വ്യകരോദദ്ഭുതം വിഭുഃ.

 

9    അര്‍ക്കാദ്യഥാക്രമം വിശ്വം

    തഥാ നൈവേദമാത്മനഃ

    സുപ്തേരിവ പ്രാദുരാസീ-

    ദ്യുഗപത്സ്വസ്യ വീക്ഷയാ.

 

10   ധാനാദിവ വടോ യസ്മാത്

    പ്രാദുരാസീദിദം ജഗത്

    സ ബ്രഹ്മാ സ ശിവോ വിഷ്ണുഃ

    സ പരഃ സര്‍വ ഏവ സഃ.

 

2. അപവാദദര്‍ശനം

 

1    ചൈതന്യാദാഗതം സ്ഥൂല-

    സൂക്ഷ്മാത്മകമിദം ജഗത്

    അസ്തി ചേത്സദ്ഘനം സര്‍വം

    നാസ്തി ചേദസ്തി ചിദ്ഘനം.

 

2    അന്യന്ന കാരണാത് കാര്യ-

    മസദേതദതോfഖിലം

    അസതഃ കഥമുത്പത്തി-

    രനുത്പന്നസ്യ കോ ലയഃ?

 

3    യസ്യോത്പത്തിര്‍ലയോ നാസ്തി

    തത് പരം ബ്രഹ്മ നേതരത്

    ഉത്പത്തിശ്ച ലയോfസ്തീതി

    ഭ്രമത്യാത്മനി മായയാ.

 

4    കാരണാവ്യതിരിക്തത്വാത്

    കാര്യസ്യ കഥമസ്തിതാ?

    ഭവത്യതഃ കാരണസ്യ

    കഥമസ്തി ച നാസ്തിതാ?

 

5    കാര്യത്വാദസതോfസ്യാസ്തി

    കാരണം ന ഹ്യതോ ജഗത്

    ബ്രഹ്മൈവ തര്‍ഹി സദസ-

    ദിതി മുഹ്യതി മന്ദധീഃ.

 

6    ഏകസ്യൈവാസ്തി സത്താ ചേ-

    ദന്യസ്യാസൗ ക്വ വിദ്യതേ?

    സത്യസ്ത്യാത്മാശ്രയോ യദ്യ-

    പ്യസതി സ്യാദസംഭവഃ.

 

7    വിഭജ്യാവയവം സര്‍വ-

    മേകൈകം തത്ര ദൃശ്യതേ

    ചിന്മാത്രമഖിലം നാന്യ-

    ദിതി മായാവിദൂരഗം.

 

8    ചിദേവ നാന്യദാഭാതി

    ചിതഃ പരമതോ ന ഹി

    യച്ച നാഭാതി തദസ-

    ദ്യദസത്തന്ന ഭാതി ച.

 

9    ആനന്ദ ഏവാസ്തി ഭാതി

    നാന്യഃ കശ്ചിദതോfഖിലം

    ആനന്ദഘനമന്യന്ന

    വിനാffനന്ദേന വിദ്യതേ.

 

10   സര്‍വം ഹി സച്ചിദാനന്ദം

    നേഹ നാനാfസ്തി കിഞ്ചന

    യഃ പശ്യതീഹ നാനേവ

    മൃത്യോര്‍മൃത്യും സ ഗച്ഛതി.

 

3. അസത്യദര്‍ശനം

 

1    മനോമയമിദം സര്‍വം

    ന മനഃ ക്വാപി വിദ്യതേ

    അതോ വ്യോമ്നീവ നീലാദി

    ദൃശ്യതേ ജഗദാത്മനി.

 

2    മനസോfനന്യയാ സര്‍വം

    കല്പ്യതേfവിദ്യയാ ജഗത്

    വിദ്യയാfസൗ ലയം യാതി

    തദാലേഖ്യമിവാഖിലം.

 

3    വിജൃംഭതേ യത്തമസോ

    ഭീരോരിഹ പിശാചവത്

    തദിദം ജാഗ്രതി സ്വപ്ന-

    ലോകവദ് ദൃശ്യതേ ബുധൈഃ.

 

4    സങ്കല്പകല്പിതം ദൃശ്യം

    സങ്കല്പോ യത്ര വിദ്യതേ

    ദൃശ്യം തത്ര ച നാന്യത്ര

    കുത്രചിദ്രജ്ജുസര്‍പ്പവത്.

 

5    സങ്കല്പമനസോ കശ്ചി-

    ന്നഹി ഭേദോfസ്തി യന്മനഃ

    തദവിദ്യാതമഃ  പ്രഖ്യ-

    മിന്ദ്രജാലമിവാദ്ഭുതം.

 

6    മരീചികാവത് പ്രാജ്ഞസ്യ

    ജഗദാത്മനി ഭാസതേ

    ബാലസ്യ സത്യമിതി ച

    പ്രതിബിംബമിവ ഭ്രമാത്.

 

 

7    ആത്മാ ന ക്ഷീരവദ്യാതി

    രൂപാന്തരമതോfഖിലം;

    വിവര്‍ത്തമിന്ദ്രജാലേന

    വിദ്യതേ നിര്‍മ്മിതം യഥാ.

 

8    മായൈവ ജഗതാമാദി-

    കാരണം നിര്‍മ്മിതം തയാ

    സര്‍വം ഹി മായിനോ നാന്യ-

    ദസത്യം സിദ്ധിജാലവത്.

 

9    വിഭാതി വിശ്വം വൃദ്ധസ്യ

    വിയദ്വനമിവാത്മനി

    അസത്യം പുത്രികാരൂപം

    ബാലസ്യേവ വിപര്യയഃ.

 

10   ഏകം സത്യം ന ദ്വിതീയം

    ഹ്യസത്യം ഭാതി സത്യവത്

    ശിലൈവ ശിവലിങ്ഗം ന

    ദ്വിതീയം ശില്പിനാ കൃതം.

 

4. മായാദര്‍ശനം

 

1    ന വിദ്യതേ യാ സാ മായാ

    വിദ്യാfവിദ്യാ പരാfപരാ

    തമഃ പ്രധാനം പ്രകൃതിര്‍-

    ബഹുധാ സൈവ ഭാസതേ.

 

2    പ്രാഗുത്പത്തേര്‍യഥാfഭാവോ

    മൃദേവ ബ്രഹ്മണഃ പൃഥക്

    ന വിദ്യതേ ബ്രഹ്മ ഹി യാ

    സാ മായാfമേയവൈഭവാ.

 

3    അനാത്മാ ന സദാത്മാ സ-

    ദിതി വിദ്യോതതേ യയാ-

    സാ വിദ്യേയം യഥാ രജ്ജു-

    സര്‍പ്പതത്ത്വാവധാരണം.

 

4    ആത്മാ ന സദനാത്മാ സ-

    ദിതി വിദ്യോതതേ യയാ

    സൈവാവിദ്യാ യഥാ രജ്ജു-

    സര്‍പ്പയോരയഥാര്‍ത്ഥദൃക്.

 

5    ഇന്ദ്രിയാണി മനോബുദ്ധീ

    പഞ്ചപ്രാണാദയോ യയാ

    വിസൃജ്യന്തേ സൈവ പരാ

    സൂക്ഷ്മാങ്ഗാനി ചിദാത്മനഃ.

 

6    അങ്ഗാന്യേതാന്യവഷ്ടഭ്യ

    സുഖീ ദുഃഖീവ മുഹ്യതി

    ചിദാത്മാ മായയാ സ്വസ്യ

    തത്ത്വതോfസ്തി ന കിഞ്ചന.

 

7    ഇന്ദ്രിയാണാം ഹി വിഷയഃ

    പ്രപഞ്ചോfയം വിസൃജ്യതേ

    യയാ സൈവാ പരാ ധ്യാത്മ-

    സ്ഥൂലസങ്കല്പനാമയീ.

 

8    ശുക്തികായാം യഥാfജ്ഞാനം

    രജതസ്യ യദാത്മനി

    കല്പിതസ്യ നിദാനം ത-

    ത്തമ ഇത്യവഗമ്യതേ.

 

9    ധീയതേfസ്മിന്‍ പ്രകര്‍ഷേണ

    ബീജേ വൃക്ഷ ഇവാഖിലം

    അതഃ പ്രാധാന്യതോ വാfസ്യ

    പ്രധാനമിതി കഥ്യതേ.

10   കരോതീതി പ്രകര്‍ഷേണ

    പ്രകൃത്യൈവ ഗുണാന്‍ പൃഥക്

    നിഗദ്യതേസൗ പ്രകൃതി-

    രിതീഹ ത്രിഗുണാത്മികാ.

 

5. ഭാനദര്‍ശനം

 

1    അന്തര്‍ബഹിര്‍വദാസീനം

    സദാ ഭ്രമരചഞ്ചലം

    ഭാനം ദ്വിധൈവ സാമാന്യം

    വിശേഷ ഇതി ഭിദ്യതേ.

 

2    സ്ഥൂലം സൂക്ഷ്മം കാരണം ച

    തുര്യം ചേതി ചതുര്‍വിധം

    ഭാനാശ്രയം ഹി തന്നാമ

    ഭാനസ്യാപ്യുപചര്യതേ.

 

3    ദൃശ്യതാമിഹ കായോfഹം

    ഘടോfയമിതി ദൃശ്യതേ

    സ്ഥൂലമാശ്രിത്യ യദ്ഭാനം

    സ്ഥൂലം തദിതി മന്യതേ.

 

4    അത്ര കായോ ഘട ഇതി

    ഭാനം യത്തദ്വിശിഷ്യതേ

    തഥാfഹമയമിതി യത്

    സാമാന്യമിതി ച സ്മൃതം.

 

5    ഇന്ദ്രിയാണി മനോബുദ്ധീ

    വിഷയാഃ പഞ്ചവായവഃ

    ഭാസ്യന്തേ യേന തത്സൂക്ഷ്മ-

    മസ്യ സൂക്ഷ്മാശ്രയത്വതഃ

 

6    അജ്ഞോfഹമിതി യദ്ഭാനം

    തത് കാരണമുദാഹൃതം

    അത്രാഹമിതി സാമാന്യം

    വിശേഷോfജ്ഞ ഇതി സ്ഫുരത്.

 

7    അഹം ബ്രഹ്മേതി യദ്ഭാനം

    തത്തുര്യമിതി ശംസ്യതേ

    സാമാന്യമഹമിത്യംശോ

    ബ്രഹ്മേത്യത്ര വിശിഷ്യതേ.

 

8    യത്ര ഭാനം തത്ര ഭാസ്യം

    ഭാനം യത്ര ന തത്ര ന

    ഭാസ്യമിത്യന്വയേനാപി

    വ്യതിരേകേണ ബോധ്യതേ.

 

9    യഥാ ദൃഗ്ദൃശമാത്മാനം

    സ്വയമാത്മാ ന പശ്യതി

    അതോ ന ഭാസ്യതേ ഹ്യാത്മാ

    യം പശ്യതി സ ഭാസ്യതേ.

 

10   യദ്ഭാസ്യതേ തദധ്യസ്ത-

    മനധ്യസ്തം ന ഭാസ്യതേ

    യദധ്യസ്തം തദസദ-

    പ്യനധ്യസ്തം സദേവ തത്.

 

6. കര്‍മ്മദര്‍ശനം

 

1    ആത്മൈവ മായയാ കര്‍മ്മ

    കരോതി ബഹുരൂപധൃക്

    അസങ്ഗഃ സ്വപ്രകാശോfപി

    നിദ്രായാമിവ തൈജസഃ.

 

2    മന്യേ വദാമി ഗൃഹ്ണാമി

    ശൃണോമീത്യാദി രൂപതഃ

    ക്രിയതേ കര്‍മ്മ പരമാ-

    ത്മനാ ചിത്തേന്ദ്രിയാത്മനാ.

 

3    ആത്മൈവ കര്‍മ്മണഃ പൂര്‍വ-

    മന്യത് കിഞ്ചിന്ന വിദ്യതേ

    തതഃ സ്വേനൈവ കര്‍മ്മാണി

    ക്രിയന്തേ നിജമായയാ.

 

4    ശക്തിരസ്ത്യാത്മനഃ കാചി-

    ദ്ദുര്‍ഘടാ ന പൃഥക് സ്വതഃ

    തയൈവാരോപ്യതേ കര്‍മ്മ

    നിഖിലം നിഷ്ക്രിയാത്മനി.

 

5    സര്‍വദാfസങ്ഗ ഏവാത്മാ-

    fജ്ഞതയാ കര്‍മ്മ സങ്ഗിവത്

    കരോതി ന കരോമീതി

    ന ജ്ഞഃ കര്‍മ്മസു സജ്ജതേ.

 

6    ജ്വലതി ജ്വലനോ വായുര്‍-

    വാതി വര്‍ഷതി വാരിദഃ

    ധരാത്മാ സന്‍ ധരതി ഖ-

    ല്വേകോ വഹതി വാഹിനീ.

 

7    ഊര്‍ദ്ധ്വം പ്രാണോ ഹ്യധോfപാനഃ

    ഖല്വേകോ യാതി നിഷ്ക്രിയഃ

    നാഡ്യന്തരാളേ ധമതി

    ക്രന്ദതി സ്പന്ദതി സ്ഥിതഃ

 

8    അസ്തിജന്മര്‍ദ്ധിപരിണ-

    ത്യപക്ഷയവിനാശനം

    ഷഡ്ഭാവമിഹ യോ യാതി

    സ നാന്യോfവിക്രിയാത്മനഃ.

 

9    സ്വയം ക്രിയന്തേ കര്‍മ്മാണി

    കരണൈരിന്ദ്രിയൈരപി

    അഹം ത്വസങ്ഗഃ കൂടസ്ഥ

    ഇതി ജാനാതി കോവിദഃ.

 

10   ദൃശ്യത്വാദ് ഭാസ്യമഹമ-

    പ്യതോfഹം ശുക്തിരങ്ഗവത്

    അധ്യസ്തമേക ഏവാദ്യ

    ശ്വോfപി സര്‍വോപരി സ്ഥിതഃ.

 

7. ജ്ഞാനദര്‍ശനം

 

1    ജ്ഞാനമേകം ഹി നിരുപാ-

    ധികം സോപാധികം ച തത്

    അഹങ്കാരാദിഹീനം യജ്-

    ജ്ഞാനം തന്നിരുപാധികം.

 

2    അഹന്തയാfന്തര്‍ബഹിര-

    സ്തി യദേവമിദന്തയാ

    ഭാനവൃത്ത്യാfന്വിതം യത്തു

    ജ്ഞാനം സോപാധികം മതം.

 

3    അനാത്മനാമഹങ്കാരാ-

    ദീനാം യേനാനുഭൂയതേ

    സാക്ഷീ തദാത്മജ്ഞാനം സ്യാ-

    ദ്യേനൈവാമൃതമശ്യതേ.

 

4    അഹങ്കാരാദികാര്യം യ-

    ദനാത്മകമസംഖ്യകം

    യേനാവഗമ്യതേfനാത്മ-

    ജ്ഞാനം തദവധാര്യതേ.

 

5    യഥാവദ്വസ്തുവിജ്ഞാനം

    രജ്ജുതത്ത്വാവബോധവത്

    യത്തദ്യഥാര്‍ത്ഥവിജ്ഞാന-

    മയഥാര്‍ത്ഥമതോfന്യഥാ.

 

6    യത്സാന്നിദ്ധ്യാദേവ സര്‍വം

    ഭാസതേ സ്വയമേവ തത്

    പ്രത്യക്ഷജ്ഞാനമിതി ചാ-

    പരോക്ഷമിതി ലക്ഷ്യതേ.

 

7    യയാനുfസാധകം സാധ്യം

    മീയതേ ജ്ഞാനരൂപയാ

    വൃത്ത്യാ സാfനുമിതിഃ സാഹ-

    ചര്യസംസ്കാരജന്യയാ.

 

8    ഗത്വാ സമീപം മേയസ്യ

    മീയതേ ശ്രുതലക്ഷണഃ

    യയാ സംവിത് സോപമിതിര്‍-

    മൃഗോfയമിതി രൂപയാ.

 

9    അഹം മമേതി ജ്ഞാനം യ-

    ദിദം തദിതി യച്ച തത്

    ജീവജ്ഞാനം തദപര-

    മിന്ദ്രിയജ്ഞാനമിഷ്യതേ.

 

10   ഓം തത് സദിതി നിര്‍ദ്ദിഷ്ടം

    ബ്രഹ്മാത്മൈക്യമുപാഗതം

    കല്പനാദിവിഹീനം യ-

    ത്തത് പരജ്ഞാനമീര്യതേ.

 

 

8. ഭക്തിദര്‍ശനം

 

1    ഭക്തിരാത്മാനുസന്ധാന-

    മാത്മാffനന്ദഘനോ യതഃ

    ആത്മാനമനുസന്ധത്തേ

    സദൈവാത്മവിദാത്മനാ.

 

2    അനുസന്ധീയതേ ബ്രഹ്മ

    ബ്രഹ്മാനന്ദഘനം യതഃ

    സദാ ബ്രഹ്മാനുസന്ധാനം

    ഭക്തിരിത്യവഗമ്യതേ.

 

3    ആനന്ദമേവ ധ്യായന്തി

    സര്‍വേ ദുഃഖം ന കശ്ചന

    യദാനന്ദപരം ധ്യാനം

    ഭക്തിരിത്യുപദിശ്യതേ.

 

4    ആത്മൈവ ബ്രഹ്മ ഭജതി

    നാന്യമാത്മാനമാത്മവിത്

    ഭജതീതി യദാത്മാനം

    ഭക്തിരിത്യഭിധീയതേ.

 

5    ആനന്ദ ആത്മാ ബ്രഹ്മേതി

    നാമൈതസ്യൈവ തന്യതേ

    ഇതി നിശ്ചിതധീര്‍ യസ്യ

    സ ഭക്ത ഇതി വിശ്രുതഃ.

 

6    ആനന്ദോfഹമഹം ബ്രഹ്മാ-

    ത്മാfഹമസ്മീതി രൂപതഃ

    ഭാവനാ സതതം യസ്യ

    സ ഭക്ത ഇതി വിശ്രുതഃ.

 

7    ഭാര്യാ ഭജതി ഭര്‍ത്താരം

    ഭര്‍ത്താ ഭാര്യാം ന കേവലം

    സ്വാനന്ദമേവ ഭജതി

    സര്‍വോfപി വിഷയസ്ഥിതം.

 

8    ഏവം പശ്യതി കുത്രാപി

    വിദ്വാനാത്മസുഖം വിനാ

    ന കിഞ്ചിദപരം തസ്യ

    ഭക്തിരേവ ഗരീയസീ.

 

9    ലോകസ്യ പിതരി സ്വസ്യ

    ഗുരൗ പിതരിമാതരി

    സത്യസ്യ സ്ഥാപിതരി ച

    തത്പഥേനൈവ യാതരി.

 

10   നിയന്തരി നിഷിദ്ധസ്യ

    സര്‍വേഷാം ഹിതകര്‍ത്തരി

    യോfനുരാഗോ ഭക്തിരത്ര

    സാ പരാ പരമാത്മനി.

 

9. യോഗദര്‍ശനം

 

1    സതതം യോജയതി യ-

    ദ്യുനക്തി ച ചിദാത്മനി

    മനോനിരോധരൂപോƒയം

    സ യോഗ ഇതി ശംസിതഃ.

 

2    ന ദ്രഷ്ടാ ദര്‍ശനം ദൃശ്യം

    വിദ്യതേ യത്ര തത്ര ഹൃത്

    യോജയേദ്വാസനാ യാവ-

    ദ്യോഗോƒയമിതി യോഗവിത്.

 

3    നാമരൂപമിദം സര്‍വം

    ബ്രഹ്മൈവേതി വിലീയതേ

    യദ്ബ്രഹ്മണി മനോ നിത്യം

    സ യോഗ ഇതി നിശ്ചിതഃ.

 

4    ചിത്തസ്യ തൈലധാരാവ-

    ദ്വൃത്ത്യാƒവിച്ഛിന്നയാƒƒത്മനി

    നിരന്തരം രമ്യതേ യത്

    സ യോഗോ യോഗിഭിഃ സ്മൃതഃ

 

5    യതോ യതോ മനോ യാതി

    സദാƒƒത്മനി തതസ്തതഃ

    നിയമ്യ യോജയേദേത-

    ദ്യോഗോƒയം യുജ്യതാമിഹ.

 

6    സര്‍വാനര്‍ത്ഥകരഃ പുംസാം

    സങ്കല്പഃ കല്പിതൈഃ സഹ

    ഉന്മൂല്യ വാസനാജാലൈര്‍-

    യേനാത്മനി നിരുധ്യതേ.

 

7    ദൃശ്യസ്യ ന ദൃശോƒസ്തിത്വ-

    മതോ ദൃശ്യം ദൃഗാത്മകം

    ഇതി യുഞ്ജീത ദൃഗ്രൂപേ

    യഃ സ യോഗവിദാം വരഃ.

 

8    യദാ പിബന്‍ മനോഭൃങ്ഗഃ

    സ്വാനന്ദമധുമാധുരീം

    ന സ്പന്ദതി വശീകൃത്യ

    യോജിതോ യോഗവായുനാ.

 

9    ധ്യാനമന്തര്‍ഭ്രുവോര്‍ദൃഷ്ടിര്‍-

    ജിഹ്വാഗ്രം ലംബികോര്‍ധ്വതഃ

    യദാ സ്യാത് ഖേചരീമുദ്രാ

    നിദ്രാലസ്യാദിനാശിനീ.

 

10   ജ്ഞാനം കര്‍മ്മേതി ലോകേƒസ്മിന്‍

    ദ്വിധാ യോഗഃ സമാസതഃ

    അനയോര്‍യോഗവിസ്താരഃ

    സര്‍വഃ പരിസമാപ്യതേ.

   

10. നിര്‍വാണദര്‍ശനം

 

1    നിര്‍വാണം ദ്വിവിധം ശുദ്ധ-

    മശുദ്ധം ചേതി തത്ര യത്

    ശുദ്ധം നിര്‍വാസനം തദ്വ-

    ദശുദ്ധം വാസനാന്വിതം.

 

2    അതിശുദ്ധം ശുദ്ധമിതി

    ശുദ്ധം ച ദ്വിവിധം തഥാ

    അശുദ്ധശുദ്ധം ചാശുദ്ധ-

    മശുദ്ധാശുദ്ധമുച്യതേ.

 

3    അതിശുദ്ധം ത്രിധാ പശ്ചാ-

    ദ്വരേ ചൈകം വരീയസി

    ഏകമേകം വരിഷ്ഠേƒ

    ശുദ്ധം ബ്രഹ്മവിദി സ്ഥിതം.

 

 

4    അശുദ്ധശുദ്ധം വിരജ-

    സ്തമോƒന്യത് സരജസ്തമഃ

    മുമുക്ഷൗ പ്രഥമം വിദ്യാദ്

    ദ്വിതീയം സിദ്ധികാമിഷു.

 

5    ദഗ്ധ്വാ ജ്ഞാനാഗ്നിനാ സര്‍വ-

    മുദ്ദിശ്യ ജഗതാം ഹിതം

    കരോതി വിധിവത് കര്‍മ്മ

    ബ്രഹ്മവിദ് ബ്രഹ്മണി സ്ഥിതഃ.

 

6    സംന്യസ്യ സര്‍വകര്‍മ്മാണി

    സതതം ബ്രഹ്മനിഷ്ഠയാ

    യശ്ചരത്യവനൗ ദേഹ-

    യാത്രായൈ ബ്രഹ്മവിദ്വരഃ.

 

7    അന്യേന വേദിതോ വേത്തി

    ന വേത്തി സ്വയമേവ യഃ

    സ വരീയാന്‍ സദാ ബ്രഹ്മ-

    നിര്‍വാണമയമശ്നുതേ.

 

8    സ്വയം ന വേത്തി കിഞ്ചിന്ന

    വേദിതോƒപി തഥൈവ യഃ

    സ വരിഷ്ഠഃ സദാ വൃത്തി-

    ശൂന്യോƒയം ബ്രഹ്മ കേവലം.

 

9    ഹേയോപാദേയതാ ന ഹ്യ-

    സ്യാത്മാ വാ സ്വപ്രകാശകഃ

    ഇതി മത്വാ നിവര്‍ത്തേത

    വൃത്തിര്‍നാവര്‍ത്തതേ പുനഃ.

 

10   ഏകമേവാദ്വിതീയം ബ്ര-

    ഹ്മാസ്തി നാന്യന്ന സംശയഃ

    ഇതി വിദ്വാന്‍ നിവര്‍ത്തേത

    ദ്വൈതാന്നാവര്‍ത്തതേ പുനഃ.

          ഓം തത് സത്.